Stresul la locul de munca

Tot mai des, si mai ales in ultima decada, auzim vorbindu-se de stres si de cum ne afecteaza el, atat viata profesionala cat si cea personala.
Mai mult, deseori facem comparatie cu perioada comunista cand , vorba aia, nimeni nu vorbea de stres si chiar sunt inclinati sa credem ca parintii nostri nu au fost stresati la locul de munca.
Ma gandeam in urma cu ceva timp oare ce face stresul atat de popular astazi? Pana la urma vorbim de supraincarcare emotioanala pe care nu o putem bine gestiona sau de alti factori care ne influenteza in mod negativ viata si pe care ii numim “stres”.

Dar astazi, scopul meu nu e sa elucidez o definitie a stresului, pe care deja au dat-o alti mai destepti decat mine, ci sa ne gandim la cativa factori care ne-ar putea ajuta sa eliminam stresul din viata noastra cotidiana si in special de la locul de munca.
Prin urmare, va transmit cateva recomandari pentru a ne detasa mai usor de lucrurile care ne afecteaza intr-o masura mai mare si pe care le-am putea cataloga stresante, in diferite momente ale vietii. 


-Alege sa faci un job care iti place, chiar daca pare greu, trebuie sa ai in vedere ca locul de munca ales sa aiba  si aspecte care iti sunt pe plac (nu doar cele materiale) si care iti face placere sa le prestezi. Nu pot fi toate aspectele dintr-o munca placute, dar trebuie sa ne gandim care sunt cele care ne plac. Daca nu gasim mai multe care ne plac decat cele care nu ne plac, atunci cred ca e timpul de o schimbare. 

-Alege ca in fiecare dimineata sa ai un gand bun sau chiar sa transmiti o multumire vietii, universului, Divinitatii, despre locul de munca, familia si casa ta. Poate pare pueril, dar chiar ajuta creierul sa destinda si sa se simta bine, asa ca nu zice nu pana nu incerci 

-Alege sa te organizezi in fiecare dimineata cu ceea ce ai de facut in ziua respective, sau daca poti chiar cu o seara inainte. Foloseste o agenda, atat pentru trebuirile de la munca, cat si pentru cele de acasa, asa vor fi mai usor de gestionat si nu iti incarci memoria suplimentar. 

-Alege   o rutina daca iti place rutina, sau schimbarea daca nu iti place rutina.

-Alege sa nu fii on-line pe toate canalele de comunicare (facebook, messenger, whatsapp, linkedin). Alege unul care te ajuta mai mult in activitatea ta, iar pentru restul dedica-ti timpii morti (cand trebuie sa astepti sau ai timp liber pe care nu vrei sa il folosesti astfel). Important e sa fii conectat cu sursele care chiar conteaza

-Alege sa faci si fapte bune. Cu siguranta o sa te simti bine, dupa. Nu intotdeauna tot ceea ce facem trebuie sa fie rasplatit imediat,  asta nu inseamna ca trebuie sa facem doar munca voluntara.

-Alege sa asculti dimineata spre munca o muzica buna care stii ca te binedispune, daca ai posibilitatea unor casti sau in masina. Daca circuli cu mijloacele de transport in comun profita si citeste ceva valoros pt tine, ca o carte, in loc sa pierzi timpul pe retele de socializare

-Alege oamenii cu care te inconjori, nu te du la cafea cu persoane negativiste sau care isi plang tot timpul de mila sau critica tot ceea ce e in jur. Cafeau e un moment de relaxare, mai bine auzi ceva frumos si pozitiv, chiar daca o barfa te poate binedispune pe moment, nu are cum sa genereze efecte positive. (se aplica si pentru pauza de pranz )

Ca si concluzie, indiferent ce facem sau cum ne petrecem timpul, trebuie sa dedicam o parte din el ca sa facem mici lucruri care ne scot din rutina generatoare de stress.
Deci, zile fara stres sa avem!